Na wczorajszej nadzwyczajnej sesji Rada Miasta Pruszcz Gdański podjęła uchwałę o wyrażeniu zgody na nieodpłatne przyjęcie od Politechniki Gdańskiej kompozytowego przęsła mostu pieszo-rowerowego. Z propozycją taką wystąpiła gdańska uczelnia. Konstrukcja mostu wykonana została z użyciem materiałów z recyklingu, jest trwalsza, lżejsza od klasycznego mostu i nie ulega korozji. Ponadto konstrukcja jest niepalna i odporna na czynniki atmosferyczne. Natomiast samo przęsło zostało wykonane w całości jako jeden element i zaprojektowane tak aby wytrzymało ciężar gęstego tłumu oraz karetki, która w razie wypadku mogłaby z mostu skorzystać.
Urząd Miasta planuje umiejscowić „eko-most” na Kanale Raduni w okolicy potoku Święty Wojciech. Umożliwi to komunikację pieszo-rowerową na odcinku Pruszcz Gdański – Gdańsk poprzez połączenie Szlaku Bursztynowego z drogą technologiczną na Kanale Raduni. Do tej pory ścieżka rowerowa kończyła się przed potokiem, a brak kładki uniemożliwiał dalszą jazdę.
[Jakub Bąk] [fot. Krzysztof Krzempek]
Uważam że lepszym pomysłem będzie umieszczenie kładki po stronie północnej przy moście na kanale Raduni u zbiegu ulic Raciborskiego i Grunwaldzkiej . Pozwoli to połączyć ścieżkę rowerową Via Ambra z drogą serwisową która de facto jest ścieżką rowerową i jest wygodniejsza . Nieporozumieniem jest moim zdaniem zablokowanie dla rowerzystów i pieszych dostępu do drogi serwisowej na terenie Pruszcza . Uważam że będzie to przedsięwzięcie tańsze i prostsze w realizacji niż montaż mostku na granicy Pruszcza i Św. Wojciecha .