Dzisiaj w urzędzie miasta odbyły się konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ul. Chopina wraz z wiaduktem. Na spotkanie przyszło ok. 25 mieszkańców, bardzo skromne przedstawicielstwo radnych miejskich i powiatowych, reprezentant województwa Ryszard Świlski oraz kierownictwo ze strony wykonawcy i przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich. Problem dróg w Pruszczu i zwiększającego się ruchu kołowego wewnątrz Osiedla Wschód od zawsze budzi wiele emocji. Nie zabrakło ich także na dzisiejszym spotkaniu.

Wykonawca przebudowy posługując się projektem naświetlił zmiany, jakie mają zajść w efekcie remontu drogi. Do najważniejszych należałoby zaliczyć:

  • budowę pasa parkingowego do parkowania równoległego wzdłuż ul. Chopina na 12 stanowisk (chodzi o odcinek od ul. Grunwaldzkiej, gdzie obecnie parkują samochody na szerokim chodniku),
  • budowę pasa środkowego oddzielającego pasy ruchu prawie na całej długości ul. Chopina, wyłożonego kostką. Przerwy w tym pasie umożliwią skręt do dróg wewnętrznych i na posesje tak, aby nie blokować ruchu (na szczęście ta „wysepka” będzie zrównana z powierzchnią ulicy);
  • skrzyżowanie z ul. Grota Roweckiego (przy boisku MOSiR) stanie się rondem. Z niego będzie też zrobiony wjazd na teren cukrowni.
  • zjeżdżając z wiaduktu w stronę centrum zyskamy lewoskręt w kierunku ul. Dworcowej,
  • likwidacji ulegnie lewy wjazd przez główną bramę cukrowni,
  • powstanie całkowicie nowy wiadukt o nośności do 60 t (najwyższa klasa nośności),
  • na wiadukt doprowadzone będą schody i winda,
  • pojawi się pas do skrętu w prawo po zjeździe z wiaduktu w kierunku „Arbatu”,
  • zburzony zostanie mostek nad Radunią, znajdujący się pod wiaduktem.

O ile sam projekt nie budził większego zainteresowania, tak uwagi pojawiły się po pytaniu jednego z mieszkańców o planowaną trasę objazdów na czas remontu. Wykonawca stwierdził, że nie ma jeszcze planu objazdu, ale zasugerował, że może on prowadzić przez nowy wiadukt, ul. Kasprowicza oraz ul. Obrońców Westerplatte. Mieszkańcy zaniepokojeni wprowadzeniem całego ruchu w osiedle wypomnieli R. Świlskiemu brak działań ze strony władz miasta w kierunku budowy tunelu lub wiaduktu na wysokości Komarowa, który teraz mógłby odciążyć nowy wiadukt. Warto dodać, że sprawę mogłaby częściowo rozwiązać obwodnica Pruszcza, biegnąca wzdłuż obecnej Drogi Słowackiego, gdyby tylko w odpowiednim momencie mogło dojść do konsensusu na linii burmistrz-wójt.

R. Świlski dodał, że Zarząd Województwa nie przyznał jeszcze środków na realizację projektu. Nie muszą się spieszyć – do wyborów samorządowych jest jeszcze trochę czasu.

20160927_150145-01 20160927_150323-01 20160927_150336-01 20160927_150403-01 20160927_150237-01